Portal dwutygodnika
Strona główna Poza koleją Koleje Dolnośląskie z przetargiem na projekt hali

Poza koleją

Koleje Dolnośląskie z przetargiem na projekt hali

Koleje Dolnośląskie planują rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej hal serwisowych. Nowa infrastruktura umożliwi spółce samodzielne wykonywanie przeglądów i napraw taboru.

 

Postępowanie na dokumentację projektową, to pierwszy etap zaplanowanej rozbudowy zaplecza technicznegodolnośląskiego przewoźnika, które znajduje się w Legnicy.Działająca od stycznia 2018 roku przy ul. Pątnowskiej hala przeglądowo-naprawcza pozwala na serwisowanie i wykonywanie przeglądów wykorzystywanego taboru elektrycznego i spalinowego do poziomu P3.

Rozbudowując kompleks Koleje Dolnośląskie chcą w przyszłości samodzielnie wykonywać naprawyi przeglądy okresowe pociągów do poziomu P4. Przyczyni się to do zmniejszeniawydatków naserwisowanie pojazdów kupowanych kilka lat temu.

– Wobec stale rosnących na rynku stawek za przeglądy okresowe, inwestycja we własne zaplecze pozwoli nam na znaczne ograniczenie tych kosztów– mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. -Dzięki nowej hali serwisowej Koleje Dolnośląskie będąpraktyczniesamowystarczalnew zakresie serwisowania taboru.Chcemy docelowo przenieść do niej przeglądy na poziomach P3 i P4, a w obecnie istniejącej realizować poziomy P1 i P2 – wyjaśnił.

 

Projekt do końca roku

Plany spółki zakładają rozbudowę istniejącej bazy serwisowo-remontowej o kompleks hal wraz z ich wyposażeniem,zapewniającym swobodę napraw i przeglądów okresowychposiadanego taboru. Hala główna ma posiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną, nowoczesną myjnię automatyczną.

Koleje Dolnośląskie chcą wyposażyć się również w m.in. tokarkę podtorową,instalację do opróżniania nieczystości oraz nową stację paliw.

Ogłoszonyprzetarg obejmuje wykonanie pełnej dokumentacji projektowej dotyczącej rozbudowy zaplecza technicznego. Wykonawca będzie odpowiedzialny także za przygotowanie wizualizacji 3D planowanej hali, opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji.

Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowych przez wykonawcę do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie nowego, w pełni funkcjonalnego kompleksu serwisowo-remontowego może nastąpić w pierwszym kwartale 2023 roku.

 

Duże inwestycje na Dolnym Śląsku

Spółka równocześnie jest w trakcie trzech przetargów na zakup nowych pociągów. W toczących się postępowaniach Koleje Dolnośląskie chcą zamówić pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych, dwa spalinowe oraz dwa hybrydowe z dwusystemowym napędem elektryczno-spalinowym. Otwarcie ofert w dwóch ostatnich odbyło się 5 czerwca.

(KD)

Kategoria:
hala12