Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Jedziemy po dwóch torach na kolejowym Moście Gdańskim

Pociągi od 31 sierpnia jeżdżą już po dwóch torach kolejowego Mostu Gdańskiego. Zakończono prace przy nowej kolejowej przeprawie, która ułatwi komunikację w stolicy. Inwestycja została zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 75 mln zł ze środków budżetowych.

Sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich, możliwość lepszej oferty podróży w Warszawie i regionie oraz poprawa warunków przewozu towarów – to efekty modernizacji kolejowego Mostu Gdańskiego. Z przeprawy nad Wisłą korzystają pociągi pasażerskie oraz pociągi towarowe. Most jest ważnym ogniwem linii obwodowej, która łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga.

Nowa konstrukcja jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości, co od 31 sierpnia ułatwia organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji. Przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. Otwarcie mostu poprzedziły próby obciążeniowe i próby dynamiczne konstrukcji, które potwierdziły, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów.

Prace na półkilometrowym kolejowym Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawą Gdańską a przystankiem Warszawa ZOO objęły nie tylko wymianę przęseł. Wzmocniono także podpory. Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po moście.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dostosowała obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się przepustowość linii.

Zadanie na Moście Gdańskim zostało realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość umowy to 75.780.796,55 (netto) zł.

(PKP PLK)

Kategoria: