Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Podróżni na 133 stacjach i przystankach zyskają kompleksową informację

Podróżni na 133 stacjach i przystankach zyskają

kompleksową informację

 

Wyświetlacze oraz infokioski z informacją o rozkładzie jazdy na peronach i w przejściach, nowe nagłośnie i monitoring. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 181 mln zł wyposażą 133 stacje i przystanki w pełną informację pasażerską. Inwestycja na linii E 20 Rzepin – Poznań – Konin – Warszawa – Terespol oraz E 30 Zgorzelec – Wrocław znacznie ułatwi codzienne i okazjonalne podróże koleją. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.

 

PKP Polskie linie Kolejowe S.A. podpisały 13 stycznia 2020 roku umowę za ponad 181 mln zł netto na zaprojektowanie, dostawę i instalację elementów dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu na 133 stacjach i przystankach.

Nowoczesne urządzenia będą służyć podróżnym m.in. w woj. dolnośląskim na linii E 30 Zgorzelec – Wrocław (m.in. Węgliniec, Bolesławiec, Legnica, Malczyce). Na linii E 20 łączącej granicę zachodnią i wschodnią w województwielubuskim na linii od Rzepina w stronę Poznania (m.in. Zbąszynek, Świebodzin), dalej w wielkopolskim na trasie do Warszawy (m.in. Swarzędz, Konin), łódzkim (m.in. Kutno, Łowicz), mazowieckim (m.in. Sochaczew, Błonie, Mińsk Mazowiecki, Siedlce Zachodnie), i na linii z Warszawy do Terespola w woj. lubelskim (m.in. Biała Podlaska, Terespol).

Pasażer lepiej poinformowany

Podróżni będą korzystać z dodatkowych informacji o rozkładzie jazdy, dzięki nowemu systemowi dynamicznej informacji pasażerskiej. Wyświetlacze, infokioski i nowe głośniki ułatwią codzienne podróże. Pasażerowie otrzymają wyraźną, szybko aktualizowaną informację o odjazdach i przyjazdach pociągów. Dodatkowo stacje zostaną wyposażone w monitoring, który zwiększy poziom bezpieczeństwa.

Kolejne inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają komfort obsługi pasażerów również w zakresie informacji. Zależy nam, by pasażer otrzymywał szybką i rzetelną informację na temat kursowania pociągów. Projekt za 181 mln zł pozwoli dostarczyć podróżnym kompleksowe dane na 133 stacjach i przystankach– mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowe rozwiązania z korzyścią dla podróżnych

Centralny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej zapewnia szybkie przekazywane informacjido każdego wyświetlacza i systemu rozgłoszeniowego za pomocą nowej, niezależnej sieci. CSDIP zastosowany jest na linii obwodowej w Warszawieoraz instalowany jest również na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy. Wcześniej system zamontowano w Jeleniej Górze oraz w Zielonej Górze.

Monitoring dla bezpieczeństwa

Obserwowanie stacji i przystanków przez całą dobę, wykrywanie ruchu i natychmiastowa reakcja operatora w sytuacji zagrożenia – takie działania umożliwi nowa aplikacja wsystemiemonitoringu.Na tej podstawie będą wykrywane zdarzenia m.in. wtargnięcie na tory czy wjazd pociągu.

Funkcjonariusze SOK będą alarmowani o nietypowej, wymagające reakcji sytuacji np. przebieganiu przez tory w niedozwolonym miejscu. Aplikacja będzie wparciem działań Straży Ochrony Kolei. Uruchomiona zostanie po instalacji dynamicznej informacji pasażerskiej i systemu monitoringu.

 

Zadanie „Projekt, dostawa i instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą techniczną na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych” jest planowane do zakończenia w połowie 2022 r.

Prace zrealizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner), Aeronacal de Construcciones e Instalaciones S.A. (ACISA) (Partner). Projekt współfinansowany jest z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(PKP PLK)

Kategoria:
zysk02