Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

PKP Intercity inwestuje w zaplecze techniczne we Wrocławiu

 

PKP Intercity podpisało z firmą Mostostal Warszawa wartą blisko 30 mln zł umowę na przebudowę elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. To kolejne już przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity.

 

Przedmiotem umowy jest przebudowa kanałów rewizyjnych i posadzek w hali lokomotywowni na stacji postojowej we Wrocławiu. W należącym do PKP Intercity obiekcie wykonywane są bieżące i awaryjne naprawy oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania.

Celem inwestycji jest podniesienie standardu utrzymania taboru i ergonomii pracy. Po przebudowie poprawi się także gospodarka wodna obiektu. Planowany termin realizacji projektu wynosi 20 miesięcy od dnia jej zawarcia. Wartość kontraktu wynosi 29,99 mln zł brutto.

– Wrocław jest dla nas bardzo ważnym punktem na kolejowej mapie Polski. To kolejna inwestycja infrastrukturalna w tym mieście, która ma na celu unowocześnienie zapleczy technicznych w duchu prośrodowiskowym. Rozwijanie stacji postojowych ma istotny wpływ na kształtowanie siatki naszych połączeń i jej rozwój, a także na stałe podnoszenie jakości świadczonych przez PKP Intercity usług – mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

– Przebudowa hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny to kolejne ważne zadanie, które będziemy realizować dla polskich kolei. Budujemy ekologiczną myjnię dla pociągów, również zlokalizowaną we Wrocławiu, a także przeprowadzamy generalny remont zabytkowego Dworca PKP Gdańsk Główny. Potwierdzamy naszą pozycję sprawnej firmy budowlanej, która sprawnie realizuje najbardziej skomplikowane inwestycje, również kolejowe – mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.

Przebudowa jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektu „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. Łącznie z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 PKP Intercity pozyskało 653.730.052,05 zł dotacji.

We Wrocławiu powstanie ekologiczna myjnia automatyczna PKP Intercity. We wrześniu 2020 r. spółka podpisała z firmą Mostostal Warszawa umowę jej zaprojektowanie i zbudowanie wraz z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą na terenie bocznicy kolejowej PKP Intercity we Wrocławiu. To jedna z siedmiu myjni, które powstaną na terenie stacji postojowych przewoźnika w Polsce.

 

Inwestycje w nowoczesne, przyjazne środowisku zaplecza techniczne

Inwestycja w zaplecze techniczne we Wrocławiu to element konsekwentnie realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii spółki – „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Jego celem jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży, a także modernizacja stacji postojowych. Program przewiduje przebudowę 17 bocznic kolejowych w całej Polsce z zastosowaniem w nich nowoczesnych rozwiązań, redukujących negatywny wpływ na środowisko.

Ponadto PKP Intercity planuje do pokrycia częściowego zapotrzebowania na energię elektryczną wykorzystać na swoich stacjach postojowych odnawialne źródła energii w postaci paneli fotowoltaicznych. Do 2023 roku PKP Intercity wyda na unowocześnianie zapleczy technicznych prawie 800 mln zł.

W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje również 19 mld zł w nowoczesny tabor.PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

(PKP Intercity)

Kategoria:
zaplecze13