Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Rośnie dostępność kolei

Więcej pociągów z Wrocławia do Warszawy, nowe miasta z dostępem do kolei – to najważniejsze nowości dla województwa dolnośląskiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który wszedł w życie 15 grudnia 2019 roku.

Zwiększa się łączna liczba połączeń z i do Wrocławia. W nowym rozkładzie jest ich już niemal 50. Z 12 do 14 rośnie liczba par pociągów łączących stolicę Dolnego Śląska z Warszawą.

Zakończenie prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury umożliwia zmianę tras części pociągów łączących Wrocław, Zieloną Górę i Szczecin. Sześć z ośmiu pociągów PKP Intercity pojedzie przez Legnicę i Lubin, który tym samym znajdzie się w siatce połączeń PKP Intercity.

Dzięki zmianie, legniczanie mogą każdego dnia korzystać już nie z dwóch, a z ośmiu połączeń. Legnica zyska w ten sposób bezpośrednie połączenia z Katowicami, Krakowem, Rzeszowem, Zieloną Górą, Szczecinem, Kielcami, Radomiem i Lublinem. Dzięki międzynarodowemu pociągowi IC Nightjet, który w nowym rozkładzie będzie zatrzymywać się w Legnicy, możliwy będzie także bezpośredni dojazd do europejskich stolic – Berlina, Wiednia, Bratysławy i Budapesztu. Wydłużenie czasu jazdy o 10 minut względem dotychczasowej trasy przez Wołów pozwoli zatem na obsługę dwóch dużych miast.

Zmiana tras pozwoli na skrócenie podróży w relacjach przesiadkowych z zachodniej części województwa dolnośląskiego do Szczecina. Dwa pociągi, jeden całoroczny i jeden wakacyjny, nadal będą kursować dotychczasową trasą przez Brzeg Dolny i Wołów.

Pociąg IC Dąbrowska relacji Lublin – Warszawa – Wrocław, w efekcie modernizacji linii kolejowej 281, został skierowany m.in. przez Milicz, który tym samym uzyska dostęp do usług PKP Intercity. Z Warszawy w kierunku Milicza będzie można wyjechać w godzinach popołudniowych, a z Milicza do Warszawy we wczesnoporannych.

Także Zgorzelec został włączony do siatki połączeń przewoźnika. PKP Intercity wykorzysta efekty elektryfikacji linii 278 do Zgorzelca i skierował tam pociąg IC Nałkowska z Warszawy, który do tej pory jeździł do Jeleniej Góry. Skład zatrzymuje się na stacjach Pieńsk, Zgorzelec Miasto i Zgorzelec.

TLK Krasiński to dodatkowy pociąg, który w piątkowe i niedzielne popołudnia jeździ do stolicy. Do Kudowy-Zdroju zamiast składu TLK Halny pojedzie IC Śnieżka z Warszawy. Ułatwia to dojazd do uzdrowiska, ponieważ przewoźnik zapewnia teraz całoroczne połączenie weekendowe, a nie jedynie wakacyjne.

Do pociągu TLK Artus relacji Katowice – Gdynia została dołączona grupa wagonów z Jeleniej Góry, co pozwoli połączyć bezpośrednio Jelenią Górę i Wałbrzych z Bydgoszczą i Trójmiastem.

Dostosowanie do prac modernizacyjnych

Obowiązujący od 15 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas prac prowadzonych przez zarządcę infrastruktury kolejowej. Trwa modernizacja linii łączącej Poznań i Wrocław, co ma wpływ na aktualną ofertę połączeń między miastami. Pociągi nocne jeżdżą trasami okrężnymi.

Prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury na odcinku Łódź – Zduńska Wola spowodują, że część pociągów z Warszawy do Wrocławia nadal będzie jeździć przez Częstochowę i Opole, w związku z trwającymi remontami nie będzie także kursował bezpośredni pociąg z Jeleniej Góry do Szczecina i Świnoujścia.

Kompleksowa informacja dla podróżnych

Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet. Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto; usługę świadczy PKP Intercity S.A.).

(PKP IC)

Kategoria:
jazda26