Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Po zimowych podróżach kontynuacja prac na linii do Zakopanego

Po zimowych podróżach kontynuacja prac na linii do Zakopanego

 

Pasażerowie skorzystali z niemal 3,5 tys. pociągów,kursujących od grudnia do lutego pod Tatry do Zakopanego. Dzięki inwestycjom realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie są już nie tylko nowe tory, ale i wygodniejsze, nowe oraz przebudowane przystanki. 24 lutego budowlańcy wracili do prac na torach kolejowej „zakopianki”.Inwestycja współfinansowana jest z POIiŚ.

 

Od 21 grudnia do 20 lutego z kolejowej trasy do zimowej stolicy Polski skorzystali pasażerowie niemal 3,5 tys. pociągów. W tym czasie na linii były roboty okołotorowe oraz związane z dokumentacją. Nalinii Chabówka – Zakopane wykonawcy muszą tak prowadzić prace, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry – na święta, wakacje, ferie zimowe.

Zmiany w podróżach do Zakopanego

Od 24 lutego pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżają do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane są autobusy komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka – Szaflary oraz Chabówka – Zakopane. Na odcinku Szaflary – Zakopane kursują pociągi Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Kontynuacja prac na „zakopiance”

Na tory pomiędzy Chabówką a Szaflarami wraciły ekipy budowlane. Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa – Nowy Targ. Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Od 24 lutego na trasie montowana jest nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowaniaruchem kolejowym. Remontowane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a roboty budowlane ruszą w drugiej połowie roku.Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(PKP PLK)

Kategoria: