Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Nowa podbijarka ZRK-DOM przyspieszy prace na liniach kolejowych

 

Sprawne wykonanie prac na sieci oraz lepsze utrzymanie linii kolejowych zapewni nowoczesna podbijarka torów i rozjazdów. Zakupiony sprzęt zasili park maszynowyZakładu Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.– spółki zależnej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i zwiększy możliwości kolei. Dla pasażerów oznacza to bezpieczniejsze podróże. Dla przewoźników towarowych sprawny przewóz ładunków.

 

Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o. odebrał od firmy Plasser & Theurer uniwersalną podbijarkę rozjazdów i torów typu UNIMAT 09-4×4/4S Dynamic. To druga maszyna, która w ramach zawartej 5 lipca 2018 r. umowy, trafiła do ZRK-DOM – spółki zależnej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.W ubiegłym roku odebrano podbijarkę torową Dynamic Tamping Express 09-3X.

Obie maszyny,to jedne z najnowocześniejszych maszyn w Europie. Wyposażone są w moduł dynamicznej stabilizacji toru, co umożliwia szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót.

Dzięki wykorzystaniu tej technologii znacznie skraca się czas prac, dzięki czemu zaraz po ich zakończeniu, pociągi mogą jechać bez ograniczeń prędkości.

Nowoczesne maszyny gwarantują szybsze tempo prac. Dla pasażerów pociągów iprzewoźników towarowych oznacza to sprawniejsze i punktualniejsze podróże. Sprzęt dobrze sprawdza się również w trakcie prac utrzymaniowych. W efekcie otrzymujemy wysoką jakość infrastruktury i wyższy poziom bezpieczeństwa, co dla nas, jako zarządcy infrastruktury kolejowej, jest priorytetem – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowoczesny sprzęt dla planowych podróży

Zakupiona maszyna, to wysokowydajna uniwersalna podbijarka służąca do poziomowania, podnoszenia, regulowania i podbijania torów oraz rozjazdów. Wszystkie funkcje połączono w jednej maszynie dla lepszej wydajności i jakości prac. Pojazd o ponad 34 m długości i wadze 144 ton potrafi w ciągu jednej godziny wyregulować wraz ze stabilizacją 800 m toru.

Nowy sprzęt zapewni sprawną i szybką realizację prac interwencyjnych i naprawczych torów, dzięki czemu pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo przewozów pasażerskich i towarowych. Maszyna będzie wykorzystywana także w robotach inwestycyjnych, m.in. przy przebudowie układu torowego stacji Radom Wschodni.

Zakup dwóch nowych, wysokowydajnych podbijarek, torowej Dynamic Tamping Express 09-3X oraz rozjazdowo-torowej typu Unimat 09-4×4/4S Dynamic o najnowocześniejszych parametrach pracy to kolejny etap największego programu inwestycyjnego spółki. Wysoka wydajność i jakość pracy zwiększą nie tylko potencjał maszynowy, ale również pozycję konkurencyjności spółki na rynku – mówi Janusz Busz, prezes Zarządu Zakładu Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.

Nowoczesny sprzęt w spółkach PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i spółki od niej zależne inwestują w nowoczesny sprzęt, który daje większe możliwości sprawnej realizacji inwestycji kolejowych i prowadzenia prac utrzymaniowych.

Odebranawe wrześniu ubiegłego roku przez Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o. podbijarka torowa Dynamic Tamping Express 09-3X, wykonuje już prace m.in. na liniach Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny oraz Leszno – Głogów.

Z kolei palownica dwudrogowa PV 15 RPR odebrana w sierpniu 2019 r. jest wykorzystywanam.in. na liniach Łódź Kaliska – Zgierz i Łódź Widzew – Kutno, gdzie pracujeprzy wbijaniu w podłoże betonowych pali, służących jako fundamenty do montowania słupów sieci trakcyjnej.

(PKP PLK)

Kategoria:
ZRK18