Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Aktualności

Testy w PKP CARGO

 

Po udanej eksploatacji nadzorowanej w PKP Intercity oraz głosach kolegów maszynistów z firm, gdzie są już stosowane fotele Damiro, przyszła kolej na PKP CARGO. Do testów na początek wytypowane zostały lokomotywy ET22.

Jak zapewne każdy wie, popularny „byk”, to ciężka lokomotywa do prowadzenia pociągów towarowych. Specyfika pracy na tym typie lokomotywy jest zupełnie odmienna niż na pociągach osobowych. Od fotela wymaga się nie tylko komfortowych warunków pracy przy prowadzeniu pociągu, ale i możliwości odprężenia się w momencie np. postoju pod semaforem. 

Z tego powodu wytypowany został fotel z największą na obecną chwilę możliwością odchylenia oparcia. Można powiedzieć, że przy odpowiednim wyregulowaniu z fotela tworzy się coś na wzór leżanki. Dodatkowo fotel wyposażony jest w:

  • amortyzację pneumatyczną,
  • regulowany amortyzator – twardość amortyzacji,
  • regulacje lędźwiowe,
  • zagłówek regulowany góra dół i odchylany do przodu,
  • regulację kąta pochylenia oparcia, 
  • regulację kąta pochylenia siedziska (regulacja wysokości w tym przypadku, to 100 mm – stosowane dotychczas fotele miały 60 mm),
  • mechanizm obrotowy łożyskowany o stałej osi obrotu,
  • naszytą na oparciu kieszeń na dokumenty dotyczące np. lokomotywy.

Co jest jeszcze ważne? W momencie, kiedy fotel podniesiemy maksymalnie do góry to nadal mamy możliwość regulacji kąta pochylenia siedziska, czego niewątpliwie brakowało w fotelach poprzedniej generacji.

(DAMIRO)

Kategoria:
miro01