Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Aktualności

Łódź Kaliska – dla podróżnych nowe perony

 

Od 6 listopada na stacji Łódź Kaliska podróżni korzystają z kolejnych trzech nowych peronów. Są windy, ławki i wiaty. Nowe przejścia podziemne ułatwią komunikację. Możliwości kolei w aglomeracji i regionie zwiększy otwarcie wiaduktu wschodniego nad al. ks. bp Władysława Bandurskiego. Inwestycja za 339 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków budżetowych.

Od 6 listopada podróżni korzystają z peronów nr 3, 4 i 5, na których zatrzymają się pociągi m.in. PKP Intercity rel. Warszawa – Wrocław, POLREGIO do Ostrowa Wielkopolskiego i Poznania, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Sieradza, Łowicza, Kutna, Torunia.

Komfortową obsługę pasażerską na stacji zapewnia łącznie już pięć peronów. Obiekty są wyposażone w ławki oraz wiaty i osłonięte poczekalnie. Jasne oświetlenie zapewnia większe bezpieczeństwo po zmroku, a czytelnie oznakowane lepszą orientację na stacji. Do końca roku zamontowane zostaną wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoring. 

Łatwiejsze dojście do pociągów ułatwiają dwa nowe przejścia podziemne. Pierwsze z nich jest przedłużeniem istniejącego tunelu do dworca i prowadzi na perony 4 i 5. Drugie przejście pod wiaduktem wschodnim jest łącznikiem z placu przed dworcem kolejowym w kierunku dworca autobusowego. 

Przebudowa stacji lepiej integruje kolej z komunikacją miejską. Nowe perony znajdują się bliżej przystanków autobusowych i tramwajowych. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z wind. 

Likwidacja wąskiego gardła

Od 6 listopada pociągi jeżdżą nowym wiaduktem kolejowym nad al. ks. bp Władysława Bandurskiego. Dzięki budowie 3 nowych torów likwidowane jest „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej przez Łódź Kaliską Towarową do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. 

Zwiększy się efektywność kolei – możliwe będzie prowadzenie większej liczby pociągów, sprawniejsze podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25). Tory przygotowano do prędkości 100 km/h (przed modernizacją dopuszczalna prędkość wynosiła 40 km/h). Sprawny i bezpieczny nadzór na ruchem pociągów zapewnią nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania. 

Lepsze podróże w aglomeracji i regionie

Kompleksowa modernizacja stacji Łódź Kaliska, to istotny element przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. Po zakończeniu budowy tunelu średnicowego na stacji zatrzymają się pociągi kursujące podziemną trasą z Łodzi Fabrycznej oraz nowych przystanków: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny. 

Zadanie pn. „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” w całości finansowane z budżetu państwa. Roboty budowlane potrwają do grudnia 2022 roku. Wartość inwestycji to 339,7 mln zł netto.

(PKP PLK)

Kategoria:
Kaliska24