Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Aktualności

Kierunki Ochrony Przeciwpożarowej Taboru Szynowego

 

W dniach 10-11 maja 2022 odbyła się V Międzynarodowa Konferencja pt. „Nowoczesne Kierunki Ochrony Przeciwpożarowej Taboru Szynowego” stowarzyszona z Salonem Wystawowym „Nowoczesne i bezpieczne wyposażenie taboru”. Konferencja objęta została Honorowym Patronatem Ministra Infrastruktury, Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego oraz Prezydenta RailIndustry Fire Association (RIFA). Patronat medialny zapewniły konferencji czasopisma: „Wolna Droga”, „Raport Kolejowy”, „Kurier Kolejowy”, a także magazyny niemieckie: „Cargo-Manager Journaloraz Rail&Mobility”.

125 delegatów – z Polski, Europy i USA

W Konferencji wzięło w niej udział 125 delegatów z Austrii, Czech, Francji, Finlandii, Hiszpanii, Niemiec, Szwajcarii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych oraz Polski. Wśród gości pojawili się przedstawiciele administracji państwowej, jednostek badawczych, uczelni wyższych, operatorów, producentów taboru, producentów materiałów niemetalowych i elementów pojazdów oraz producentów systemów detekcji i gaszenia pożarów.

Dzień pierwszy

Pierwszego dnia Konferencja miała miejsce w Hotelu Marriott w Warszawie przy al. Jerozolimskich 65/79, natomiast drugi dzień odbył się w siedzibie Instytutu Kolejnictwa przy ul. Chłopickiego 50. 

Konferencja wzbudziła duże zainteresowanie wśród europejskich ekspertów i specjalistów z dziedziny ochrony przeciwpożarowej, o czym świadczyło 18 referatów przedstawionych przez prelegentów z różnych państw europejskich oraz USA, w tym pięć referatów zostało wygłoszonych przez polskich prelegentów. 

Wydarzenie miało na celu przybliżenie nowych kierunków ochrony przeciwpożarowej w transporcie szynowym i przedstawienie propozycji nowych rozwiązań. Umożliwiło ono uczestnikom zapoznanie się z aktualnymi wymaganiami i stanem legislacji europejskiej w obszarze ochrony przeciwpożarowej taboru szynowego, kierunkami europejskich prac badawczych w tym badań, które zostały przeprowadzone w Instytucie Kolejnictwa. 

Przedstawiono również zagrożenia, jakie niesie stosowanie baterii litowo-jonowych stosowanych w infrastrukturze kolejowej. Recenzowane referaty Prelegentów zostaną wydane w monografii. 

Dzień drugi

Drugiego dnia, w siedzibie Instytutu Kolejnictwa odbył się Panel Dyskusyjny, w którym udział wzięli: Tony Cash, Roger A. Dirksmeier, Michele Barbagli oraz Andrea Cremoncini, a którego moderatorem była Jolanta Radziszewska-Wolińska, natomiast uczestnicy Konferencji mieli możliwość uzyskania odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Po zakończeniu Panelu Dyskusyjnego miało miejsce, cieszące się dużym zainteresowaniem, zwiedzanie Laboratorium Materiałów i Elementów Konstrukcji Instytutu Kolejnictwa.

W trakcie Konferencji dużym zainteresowaniem cieszył się również Salon Wystawowy „Nowoczesne i bezpieczne wyposażenie taboru”, w którym swoje oferty przedstawiały firmy takie jak: ASTE Sp. z o.o., Areo-X AG., Fir. Ex S.R.L (Fire Kloud), Milar Sp. z o.o., FOGTEC Brandschutz GmbH & Co. KG, El-Cab Sp. z o.o., GFWW GROWAG Sp z o.o., Walter Mäder AG Composites, Milwaukee Composities, RIFA (Rail Industry Fire Association), ISE S.R.L oraz Instytut Kolejnictwa.

Autorem zdjęć jest SDE PRODUCTION Sp. z o.o.

(na podstawie dostarczonych mater. „aw”)

Kategoria:
konfa01 I dzieñ Konferencji