Bieżący monitoring ok. 43 km odcinka linii Zbąszynek – Czerwieńsk wykazał nieprawidłową realizację prac przez wykonawcę rewitalizacji trasy. Wady zostały wykryte w 6 lokalizacjach, w tym na 3 przejazdach kolejowo-drogowych w okolicy Łęgowa Sulechowskiego i Wyszyny, na stacji Sulechów, szlaku Babimost – Sulechów (odcinek 200 m) i na moście w okolicy miejscowości Babimost. Usterki pojawiły się dopiero podczas eksploatacji trasy i, mimo zapewnionego nadzoru w trakcie prowadzonych prac, nie dało się ich wcześniej wykryć.
– Dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. priorytetem jest zapewnienie bezpiecznych podróży, dlatego nie akceptujemy niewłaściwej realizacji prac przez wykonawcę – informuje w komunikacie spółka PKP PLK. Wszystkie nieprawidłowości będą usunięte. Wykonawca prowadzący rewitalizację trasy został wezwany do usunięcia stwierdzonych usterek. W przypadku odmowy, konieczne prace przeprowadzi zarządca infrastruktury, a następnie będzie dochodzić należnej rekompensaty od wykonawcy.
Usunięcie usterek zapewni możliwość sprawnych przejazdów koleją między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Pozwoli skrócić czas podróży o ok. 4 min.
– Obecnie analizujemy sposób prowadzenia prac na jednotorowym odcinku, aby konieczne dodatkowe roboty w jak najmniejszym stopniu powodowały zmiany w przejazdach pociągów – podróżni z wyprzedzeniem będą o nich informowani na peronach, w pociągach oraz w aplikacji i na stronie Portal Pasażera – czytamy w komunikacie.
Informacje o inwestycji
Po zakończeniu głównych prac między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem w I kw. 2023 r. wznowiono przejazdy pociągów. Na jednotorowej trasie wymienione zostały szyny i podkłady, oczyszczono i uzupełniono podsypkę. Zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na ponad 20 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię, a w Babimoście i Sulechowie wyremontowano perony. Inwestycja warta była ok.136 mln zł z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z RPO woj. lubuskiego.
(PKP PLK)