Lepszą komunikację w Pruszkowie umożliwia otwarte nowy tunel drogowy pod torami na ulicy Działkowej. Obiekt powstał w ramach modernizacji 22-kilometrowej, aglomeracyjnej linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą Włochy. Inwestycja realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to wygodniejsze dojazdy do pracy i szkoły oraz perony i przejścia podziemne bez barier.
Kierowcy i piesi w Pruszkowie mogą już korzystać z nowej trasy pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Działkowej i Błońskiej. mieszkańcy zyskali lepszą i bezpieczniejszą komunikację w mieście
– Nowy 250-metrowy tunel drogowy pod torami w Pruszkowie, to ważna inwestycja dla miasta i regionu. To jedno z bezkolizyjnych skrzyżowań, które powstają w obszarze aglomeracji warszawskiej, a także są realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego na terenie całego kraju – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Wiadukt powstał w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Zapewnia kursowanie pociągów po czterech torach – dwóch dalekobieżnych i dwóch aglomeracyjnych linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki a także po torach do obsługi stacji w Pruszkowie. Wiadukt zbudowano w ramach modernizacji linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy.
Od września 2018 roku pociągi podmiejskie wróciły na zmodernizowane tory między Grodziskiem Mazowieckim, a stacją Warszaw Włochy. Pasażerowie korzystają z przebudowanych peronów. W marcu 2019 r. udostępnione zostały przejścia podziemne we Włochach, Ursusie, Piastowie, Brwinowie, a następnie w Parzniewie, Pruszkowie i Milanówku.
Efektem modernizacji 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jest lepsza oferta podróży. Pasażerowie od września 2018 roku korzystają z nowego przystanku w Parzniewie.
Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł.
(PKP PLK)