Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Konstrukcje z krakowskiego mostu kolejowego w Zagórzu zwiększą możliwości kolei

 

Sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów linią Zagórz – Krościenko będzie efektem wymiany przęseł na moście w Zagórzu. W pracach nad Sanem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystają m.in. elementy krakowskiego mostu z nad Wisły. Zadanie za blisko 11 mln zł jest finansowane ze środków PLK.

 

Rozpoczęły się pracezwiązane z wymianą przęseł mostu kolejowego nad Sanemna trasie Zagórz – Krościenko. Roboty obejmują teren i tory obok 5-przęsłowej, 165-metrowej przeprawy.Wykonawca pracuje przy demontażu starych torów na dojazdach do mostu.Następnie remontowane będądwa żelbetowe filary mostu. Prace obejmą również dwie zabytkowe kamienne podpory, które zostaną odrestaurowane i zachowają historyczny charakter.

Prace przy moście zaplanowano etapami. Na wakacje 2021 r. zachowana będzie przejezdność trasyz Zagórza przez most nad Sanem w stronę do Uherzec i Krościenka. To zapewni możliwość wakacyjnych przejazdów pociągiem w ciekawym turystycznie regionie.

Po sezonie letnim 2021 r, we wrześniu rozpocznie się wymiana wyeksploatowanych przęseł mostu na nowsze.Wykorzystane będą konstrukcje o wadze 350 ton, pochodzące z kolejowego mostu znad Wisły w Krakowie. Montaż przęseł zakończy się do grudnia 2021r.Będą również ułożone nowe tory. Zmieniona przeprawa zapewni sprawniejszy przejazd pociągów. Korzystniejsze będą warunki dla transportu towarów. Będą mogły sprawnie jeździć cięższepociągi, a to jest szansa na przenoszenie przewozu towarów z dróg na tory.

Historia mostu nad Sanem w Zagórzu zostanie utrwalona. PLK zachowają historyczne przęsło z końca lat 90-tych XIX w. Element zostanie wyeksponowany na nasypie kolejowym w sąsiedztwie toru.

Wykonawcą prac za 10.650.000 zł, na zlecenie PLK jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o.o.

(PKP PLK)

Kategoria:
logo zwitek