Portal dwutygodnika
Strona główna Poza koleją Do Zakopanego pociągiem…

Poza koleją

Do Zakopanego pociągiem…

 

Wróciły pociągi na modernizowaną linię Chabówka – Zakopane. Nowe perony w Lasku i Nowym Targu,wraz zwcześniej przebudowanymi, ułatwią dostęp do kolei. Pociągi jadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzkąoraz Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowana jest z POIiŚ.

 

Od 26 czerwcana trasie Kraków – Zakopane dostępne są bezpośrednie wakacyjne połączenia dalekobieżnem.in. z Gdyni, Gdańska i z Warszawyorazkursy regionalne. Prace na jednotorowej linii Chabówka – Zakopane oraz między Skawiną a Suchą Beskidzką zaplanowano tak, by podróże pociągiem były możliwe latem i zimą.

Nowymi torami podróżujemyze Skawiny do Suchej Beskidzkiej oraz między Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami. Podróżni łatwiej wsiadają do pociągów z nowych peronów w Lasku i w Nowym Targu. Letnie podróże kolejową zakopianką ułatwiarównież dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, który od grudnia zwiększył mieszkańcom dostęp do kolei.

Podczas letnich wyjazdów na Podhale podróżni skorzystają także z efektów wcześniejszych prac. Do dyspozycji są wygodne stacje i przystanki: Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów.

Wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów oraz aut, zapewniablisko 60 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych między Skawiną a Suchą Beskidzką.
Po wakacjach pracebędą kontynuowane na linii Chabówka-Zakopane. Rozpocznie się także realizacja trzeciego odcinka między Suchą Beskidzką a Chabówką.

Krótsze i wygodniejsze podróże koleją pod Tatry

Skrócenie czasu podróżowania, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostępności do kolei, to najważniejsze cele inwestycji PLK na liniach do Zakopanego.Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka- Zakopane”,przeznaczonoprzeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę z wykonawcą na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Po fazie projektowej,w drugiej połowie roku ruszą roboty budowlane.Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 r.

(PKP PLK)

Kategoria:
zakop14