Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Znów pociągiem z Garwolina do Dęblina

Od 6 maja pociągiem jedziemy z Garwolina do Dęblina. To efekt modernizacji 10 przystanków, stacji oraz toru. Teraz prace rozpoczną się między Otwockiem a Pilawą. Inwestycję za ponad 3 mld zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu Lublin – Warszawa, współfinansowanego ze środków UE. Zadanie istotnie ułatwi podróże w regionach i między Mazowszem a Lubelszczyzną.

6 maja wróciły rozkładowe pociągi i pojadą podróżni. Na linii powstaje 13 nowych peronów. Wygodniej będzie na stacjach i przystankach: Garwolin, Ruda Talubska, Wola Rowska, Łaskarzew Przystanek, Leokadia, Sobolew, Grabniak, Mika, Życzyn, Rokitnia Stara oraz Dęblin. Kończy się budowa wiat. Ustawiane są ławki. Szykowane jest nowe oświetlenie. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie i nagłośnienie oraz tablice z rozkładami jazdy. W maju pasażerowie skorzystają z przejść podziemnych w Garwolinie i Sobolewie. W Dęblinie od marca zapewnione jest dojście tunelem do peronu nr 2.

Kontynuowane będą prace w drugim torze na odcinku Garwolin – Dęblin oraz przy peronach i w przejściach podziemnych, m.in. na stacjach Pilawa, Garwolin, Sobolew i Dęblin. Dla podróżnych są przygotowane tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn.

Na dwutorowym odcinku Garwolin – Dęblin ułożono już 52 km jednego nowego toru. Na wznowienie ruchu pozwala również zamontowanie 109 rozjazdów. Rozwieszona jest także nowa sieć trakcyjna. By powrócił ruch pociągów zmodernizowano 29 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. 11 mostów i wiadukty.

Kolej na modernizację Otwock – Pilawa

Od 6 maja rozpoczęły się prace na odcinku Otwock – Pilawa przy wstrzymanym ruchu pociągów (wcześniej wykonane zostały prace przygotowawcze). Obejmą one 7 stacji i przystanków. Wymienione będzie około 30 km istniejącego toru i dobudowany zostanie drugi. Efektami będą likwidacja „wąskiego gardła” na linii kolejowej, zwiększenie przepustowości, większy komfort podróżowania oraz wyższy poziom bezpieczeństwa.

Organizacja podróży na trasie Warszawa – Dęblin

Od poniedziałku 6 maja pociągiem jedziemy z Warszawy do Otwocka. Ze względu na rozpoczęcie prac na odcinku Otwock – Pilawa wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje o miejscu przesiadek zapewni przewoźnik.

Z Pilawy do Dęblina pojedziemy pociągiem po nowym torze. Na sąsiednim wykonawca będzie kontynuował prace. Szczegóły połączeń m.in. na portalpasazera.pl i stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie.

Pociągiem na trasie Warszawa – Pilawa – Dęblin – Lublin na jesieni

Jesienią 2019 r. planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Lublin – Dęblin i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach, to koniec 2020 r. Inwestycja na linii Lublin – Warszawa poprawi komfort obsługi pasażerów. Wszystkie stacje i przystanki zostaną wyposażone w nowe wygodne perony, wiaty, ławki, oświetlenie, informację pasażerską.

Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Kompleksowa modernizacja linii usprawni komunikację, skróci czas podróży i umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Po zakończeniu przebudowy i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych trasa będzie dostosowana do prędkości 160 km/h.

Więcej informacji o projekcie na stronie: www.warszawa-lublin.pl

(PKP PLK)

Kategoria:
Garwo01