Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

W Mielcu wiadukt nad torami zwiększy bezpieczeństwo i usprawni komunikację

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwo Podkarpackie, Powiat Mielecki i Gmina Miejska Mielec podpisały list intencyjny w sprawie współpracy przy budowie wiaduktu drogowego w Mielcu. Nowy obiekt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na linii Padew – Mielec – Dębica, poprawi komunikacja w mieście i regionie. To kolejna inwestycja z udziałem PLK w Mielcu.

List intencyjny dotyczy współpracy przy budowie wiaduktu drogowego w Mielcu, który zastąpi dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe w ciągu ul. Kosmonautów oraz ul. Orlej. Realizacja inwestycji oznacza sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację w regionie oraz większy poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów na linii Padew – Mielec – Dębica.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zainteresowane są likwidacją przejazdów w poziomie szyn i zastępowaniem ich skrzyżowaniami dwupoziomowymi, co może umożliwić budowa wiaduktu.

Sygnatariusze listu przewidują wspólne przygotowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych. W liście strony wyrażają wolę budowy wiaduktu w ramach realizowanych na terenie województwa podkarpackiego projektów kolejowych z wykorzystaniem środków europejskich pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Zasady współpracy w zakresie realizacji i finansowania kolejnych etapów zostaną określone w odrębnych porozumieniach.

Mielec – kolej szykuje lepsze połączenia

Stację Mielec zmodernizują Polskie Linie Kolejowe w ramach reaktywacji trasy Padew – Mielec – Dębica (nr 25). Będzie nowy peron, dostosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Kładkę zastąpi dłuższe przejście pod torami wyposażone w windy. Skorzystają z niego nie tylko podróżni w dojściu na peron, ale i mieszkańcy w ramach komunikacji między dzielnicami, leżącymi po obu stronach stacji.

Obecnie PLK kontynuują prace na szlaku Mielec – Kochanówka i w stacji Mielec. Efektem dotychczasowych robót jest m.in. poprawa 5 przejazdów kolejowo-drogowych i wymiana rozjazdów. Kierowcy mogą już płynnie przejeżdżać dzięki nowej nawierzchni na skrzyżowaniach ul. Jagiellończyka, Padykuły, Wolności, Witosa i Wiesiołowskiego.

Na przejazdach zamontowane będą także rogatki i sygnalizatory drogowe. Na odcinku od Mielca do Kochanówki wymieniono już m.in. 11 km toru i przebudowano dwa przejazdy kolejowo-drogowe.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu, to 246.472.628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 166.355.438,06 PLN.

Prace na odcinku Mielec – Dębica zakończą się w czwartym kwartale 2020 r.

(PKP PLK)

Kategoria:
Mielec21