Portal dwutygodnika
Strona główna W numerze W Jasienicy Mazowieckiej otwarto nowe przejście pod torami

W numerze

W Jasienicy Mazowieckiej otwarto nowe przejście pod torami

W Jasienicy Mazowieckiej nowe przejście podziemne zapewni mieszkańcom bezpieczną przeprawę pod linią kolejową. Obiekt o wartości 3,5 mln zł powstał w ramach modernizacji linii Rail Baltica, Warszawa – Białystok. PKP Polskie linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają liczbę bezkolizyjnych przepraw przez tory.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały w Jasienicy Mazowieckiej nowe 26-metrowe przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów. Nowy obiekt zapewnia bezpieczne i komfortowe dojście na przystanek kolejowy mieszkańcom zachodniej części miejscowości. Zamontowano czytelne oznakowanie i oświetlenie. PLK zbudowała także nową drogę dojazdową łączącą ulicę Brzozową z Okopową – co dodatkowo usprawni komunikację. Koszt inwestycji w Jasienicy Mazowieckiej, to 3,5 mln zł.

– Nowe przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów w Jasienicy Mazowieckiej, to kolejny obiekt na Mazowszu, który zapewnia bezpieczną komunikacje w obrębie linii kolejowych. Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań na terenie całego kraju, a tym samym poprawa bezpieczeństwa, to jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa budując przejścia podziemne, wiadukty i tunele kolejowe. Na linii Rail Baltica, na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne – Małkinia, to łącznie 29 bezkolizyjnych obiektów. Ponad połowę oddano już do użytku – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja w Jasienicy Mazowieckiej została zrealizowana w ramach projektu: „Prace na linii E75
na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”
współfinansowanego z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Wartość inwestycji, to 3.496.742,28 zł netto.

PLK zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań na Rail Baltica

Bezpieczne przejścia pod torami będą także służyć mieszańcom innych miejscowości położonych na trasie Rail Baltica, Warszawa-Białystok. Jeszcze w tym roku zostanie oddany obiekt w Łochowie. Zrealizowano także większość robót przy budowie przejścia podziemnego na stacji w Małkini. W ramach projektu PLK wybudują także bezkolizyjne skrzyżowania w Tłuszczu, Kobyłce (2), Toporze, Łochowie (2) Małkini, Mokrej Wsi i Zielonce. Nowe obiekty zdecydowanie usprawnią komunikację w regionie.

Dzięki zrealizowanym już inwestycjom istotnie wzrósł poziom bezpieczeństwa i komfort podróży koleją. Mieszkańcy korzystają z 9 nowych przejść podziemnych na stacjach i przystankach w Zielonce (2), Kobyłce, Kobyłce Ossów, Wołominie (2), Tłuszczu, Łochowie oraz Ostrówku Węgrowskim. Bezpieczny i sprawny przejazd przez tory zapewniają oddane do użytku bezkolizyjne obiekty – wiadukty i tunele w Warszawie Rembertowie (2), Zielonce (2), Wołominie (2), Szewnicy i Urlach.

(PKP PLK)

Kategoria:
Jasień22