"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Piątek, 28 lipieca 2017 r.
Imieniny obchodzą: Wiktor, Innocenty, Aida
 
Aktualności - strony:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32
Nasze zawodowe życie związaliśmy z PKP CARGO
[ 0000-00-00 ]
Nowy Zarząd prowadzi pełną parą przygotowania do prywatyzacji spółki. Zapomniał jednak o tym, że przed prywatyzacją musi zostać podpisana umowa społeczna zawierająca gwarancje pracownicze. Nie chcemy podzielić losu wielu tysięcy pracowników polskich przedsiębiorstw, którzy w wyniku prywatyzacji stracili miejsce pracy i środki na utrzymania rodziny. W każdej cywilizowanej prywatyzacji podpisanie paktu gwarancji pracowniczych jest warunkiem koniecznym do jej przeprowadzenia. To prawo, o które będziemy walczyć i z którego na pewno nie zrezygnujemy. [więcej ]
Burzliwa Rada
[ 0000-00-00 ]
20 maja w Warszawie odbyło się kolejne spotkanie Rady Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” w PKP CARGO SA. Tematem przewodnim spotkanie była sytuacja w spółce w związku z zaproponowanymi przez zarząd CARGO zwolnieniami.
W spotkaniu wzięli udział zaproszeni goście: podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - Andrzej Massel, prezes PKP SA - Jakub Karnowski, Prezes zarządu PKP CARGO SA - Łukasz Boroń, członek zarządu ds. finansowych - Adam Purwin oraz przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury - Zbigniew Rynasiewicz. [więcej ]
Briefingi prasowe na E59
[ 0000-00-00 ]
Trwa, rozpoczęta w 2011 roku, modernizacja linii E59, prowadzona przez PKP PLK, która jest fragmentem międzynarodowego ciągu transportowego biegnącego ze Skandynawii na Bałkany.
W ramach realizowanego projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”, przewidziano do wykonania w latach 2011 - 2014 duży zakres wielobranżowych robót budowlanych, w ramach kompleksowej przebudowy linii kolejowej na odcinkach Wrocław Grabiszyn - Skokowa - Żmigród - granica województwa. [więcej ]
Koledzy z CD
[ 0000-00-00 ]
Regularne spotkania
Od wznowienia ruchu pociągów w grudniu 2012 r. na odcinku Pardubice – Wrocław pracownicy zespołu drużyn pociągowych w Kłodzku nawiązali ścisłą współpracę z kolejarzami czeskich kolei.
Pierwsze spotkanie - szkolenia maszynistów obsługujących czeskie lokomotywy E 163, tzw. „Skody”, odbyło się w Kłodzku. Czescy koledzy przechodzili szkolenie na nasze EZT EN-57. [więcej ]
Program dla polskiego kolejnictwa
[ 0000-00-00 ]
Krzysztof Tchórzewski, zastępca przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury, poseł Prawa i Sprawiedliwości, dla „Wolnej Drogi” o debacie „Bezpieczna, przyjazna kolej”. [więcej ]
Protest „Solidarności”
[ 0000-00-00 ]
  21 maja 2013 roku pod Urzędem Wojewódzkim we Wrocławiu rozpoczęła się akcja protestacyjna „Solidarności” i „Platformy Oburzonych”. Do protestu dołączyli się również podwykonawcy, którzy byli zatrudnieniu przy budowie wrocławskiego stadionu. [więcej ]
Największą wartością firmy są pracownicy
[ 0000-00-00 ]
O debacie na temat kolei, wspólnych działaniach kolejowych związków zawodowych, braku umiejętności negocjacyjnych ze strony pracodawcy, dla „Wolnej Drogi” mówi Henryk Grymel, przewodniczący Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność”. [więcej ]
Zatrzymaj się i żyj
[ 0000-00-00 ]
24 maja 2013 roku staniem PKP PLK ruszyła dziewiąta edycja kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd - Zatrzymaj się i żyj”. Ma ona zmienić nie tylko sposób myślenia, ale przede wszystkim uruchamiać wyobraźnię użytkowników dróg, bo to oni aż w 99% przypadkach doprowadzają do wypadków na przejazdach kolejowych w poziomie szyn. [więcej ]
Z prac Rady Nadzorczej PKP SA
[ 0000-00-00 ]
Jednym z zadań PKP SA jest z zarządzanie dworcami kolejowymi. Każdy kolejny Zarzad przywiązywał do tego zagadnienia szczególną uwagę. W okresie kilku minionych lat, tematyka ta była kształtowana poprzez różne inicjatywy, plany, koncepcje, strategie, a nawet pomysły odrębnych spółek, które miały lepiej i efektywniej zarządzać nieruchomościami dworcowymi. [więcej ]
Hamulcowy
[ 0000-00-00 ]
Jakiś czas temu, w czasopiśmie kolejowym o profilu technicznym, przeczytałem taką reklamę - „Wy rozpędzajcie pociągi – my będziemy je hamować”. Tak oferowała swoje usługi firma Orlikon, produkująca hamulce kolejowe.
   Wszyscy fascynujemy się szybkością, skracaniem czasu jazdy, ale profesjonaliści wiedzą, że bez niezawodnych hamulców nie ma co rozmawiać o bezpieczeństwie. Rozpędzić pociąg nie jest w zasadzie żadną sztuką, ale zatrzymać rozpędzoną górę stali, w ściśle pożądanym miejscu, to już jest umiejętność. [więcej ]
Aktualności - strony:
  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.