"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Poniedziałek, 26 czerwca 2017 r.
Imieniny obchodzą: Paulina, Jan, Paweł
 
Oferta uszyta na miarę
[ 0000-00-00 ]
„Wolna Droga” rozmawia z Krzysztofem Mamińskim, prezesem Zarządu Spółki „Przewozy Regionalne”

Ile pociągów i w jakich relacjach Spółka Przewozy Regionalne uruchomiła w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży?
W czasie trwania ŚDM uruchomiliśmy najwięcej pociągów ze wszystkich przewoźników kolejowych. Nasze składy wykonały około 2.600 kursów, obsługując głównie relacje regionalne i aglomeracyjne w Małopolsce oraz na trasach łączących ten region z sąsiednimi województwami. Uruchomiliśmy też 74 pociągi specjalne na zamówienie wielu diecezji z całego kraju.

Ilu, w związku z tym, pracowników spółki, było bezpośrednio zaangażowanych w To przedsięwzięcie?
W obsługę transportową ŚDM zaangażowanych zostało około 1.000 pracowników: maszynistów, kierowników pociągu, konduktorów, kasjerów oraz osób odpowiedzialnych za stan techniczny pociągów. Nasz Oddział w Krakowie został wsparty przez pracowników z centrali spółki i z innych oddziałów.

Ponieważ w Spółce ciągle spada zatrudnienie, więc obsadzenie dodatkowych pociągów, tak sądzę, nie było łatwe. Jak temu podołaliście?
Zatrudnienie w naszej firmie dostosowywane jest do skali realizowanych przez nas zadań przewozowych. Podstawą pomyślności realizacji tej operacji logistycznej było odpowiednie zaplanowanie czasu pracy, skoordynowanie urlopów i oddelegowanie pracowników z innych oddziałów. Dzięki temu, że jesteśmy spółką o zasięgu ogólnopolskim, mogliśmy przewieźć ponad milion pielgrzymów.
 
Zapewne Spółka zdobyła w tym czasie nowe doświadczenia?
Oczywiście, organizacja przewozów w czasie trwania ŚDM było jednym z największych wyzwań w historii spółki. Mamy pewne wnioski, ale możemy powiedzieć jedno: dzięki dużemu doświadczeniu i zaangażowaniu naszych pracowników podołaliśmy temu zadaniu.

Jak przebiega restrukturyzacją Spółki?
Obecnie realizujemy działania restrukturyzacyjne w różnych obszarach działalności. W szczególności zależy nam na optymalizacji kosztów i podniesieniu standardu naszych usług. Dlatego też przeprowadzimy zakupy nowego taboru i modernizację tych pojazdów, które mają największy potencjał.

Z którymi Samorządami Wojewódzkimi współpraca Spółki układa się dobrze, a z którymi kuleje?
Rola samorządów wojewódzkich w kształtowaniu siatki połączeń regionalnych, czyli de facto naszej oferty, jest bardzo duża. Staramy się mieć dobre relacji ze wszystkimi urzędami marszałkowskimi. Wiele zależy jednak od polityki transportowej danego województwa i jego możliwości finansowych. Można powiedzieć, że najlepiej współpraca układa nam się z tymi regionami, w których jesteśmy jedynym przewoźnikiem regionalnym. Te województwa mogą w największym zakresie przekonać się o naszych możliwościach i profesjonalizmie.

Niektóre Samorządy twierdzą, że usługi świadczone przez Spółkę PR są za drogie. Prawda to?
Stawki za świadczenie usług przewozowych są negocjowane osobno z każdym województwem i zależą od różnych czynników. Podpisanie umowy wiąże się z obustronną akceptacją wynegocjowanych warunków.

Jest Pan po spotkaniach ze wszystkimi Samorządami Wojewódzkimi. Jakie są konkluzje po tych spotkaniach?
Spotkania z władzami województw są bardzo budujące i wzbogacają zarząd spółki o dodatkowe informacje. Zyskujemy cenną wiedzę na temat oczekiwań organizatorów i potrzeb lokalnych społeczności. Dzięki temu łatwiej przygotować nam ofertę „uszytą na miarę”.

Jest tajemnicą Poliszynela, że niektóre z Samorządów dyskryminują, niemal otwarcie, Oddziały PR. Czy w czasie Pana spotkań z przedstawicielami Samorządów, był poruszany ten temat?
Zależy nam na tym, aby utrzymać pozycję lidera na rynku. I właśnie podczas spotkań z przedstawicielami regionów przekonujemy władze, że warto z nami współpracować. Województwa mogą powierzać nowoczesny tabor także nam, dzięki temu jakość naszych usług nie odbiegałaby od tej, jaką oferują mniejsi przewoźnicy, którzy otrzymali wyłącznie nowe pojazdy. Tak jest np. w województwach świętokrzyskim czy zachodniopomorskim.

Czy rozważane są w Spółce jakieś przedsięwzięcia, które zatrzymają odpływ doświadczonych pracowników z PR?
Jak już wspomniałem, wielkość i strukturę zatrudnienia musimy dostosowywać do aktualnych zadań. Staramy się w taki sposób planować zatrudnienie, aby w spółce pracowali najbardziej wartościowi pracownicy. Wielu z nich posiada unikatową wiedzę i duże doświadczenie. Takie osoby zawsze znajdą u nas pracę.
Rozmawiał Zygmunt Sobolewski
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.