"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Niedziela, 23 kwietnia 2017 r.
Imieniny obchodzą: Jerzy, Wojciech
 
Miliardy na linie, aby było szybciej
[ 0000-00-00 ]
   Polskie Linie Kolejowe realizują wiele projektów na całej sieci, na czym zyskują pasażerowie i transport towarowy.
Dlatego dla przybliżenia społeczeństwu wiedzy na temat projektów realizowanych przez Spółką PKP PLK, organizowane są przez służby prasowe Spółki briefingi prasowe, spotkania indywidualne przedstawicieli Spółki z dziennikarzami, a także są przekazywane drogą mailową komunikaty - informacje prasowe, w których znajduje się wiele aktualnych informacji o zamierzeniach i realizowanych projektach przez Spółkę.
   Jedno z takich spotkań odbyło się w dniu 20 lutego we Wrocławiu, w gmachu dawnej DDOKP.
W spotkaniu uczestniczyła liczna grupa przedstawicieli wrocławskich mediów, zaś Spółkę reprezentowali: Marcin Mochocki, pełnomocnik Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA, który przedstawił już osiągnięte efekty i zakres inwestycji realizowanych przez Spółkę PKP PLK, Janusz Pasierb - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji, omówił najważniejsze zadania realizowane na terenie woj. Dolnośląskiego, zaś Jarosław Szczepaniak omówił projekt modernizacji linii E-59 Wrocław – Poznań, a także omówił zakres prac już wykonanych na tej linii leżącej w granicach Województwa Dolnośląskiego. Spotkanie prowadził Rzecznik Prasowy Spółki Mirosław Siemieniec. W czasie spotkania przedstawiciele Spółki odpowiadali również na pytania dziennikarzy.
Z ich odpowiedzi wynika, że Spółka na terenie Dolnego Śląska już wydała na modernizację infrastruktury kolejowej ponad 2 miliardy złotych, w wyniku czego powstało m.in. 40 nowych peronów, 28 mostów i wiaduktów. Efektem prac, to: rekordowo krótki czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy, Częstochowy i Krakowa, zaś do najważniejszych projektów realizowanych na Dolnym Śląsku w ostatnich latach to modernizacja linii Wrocław – Poznań na odcinku Wrocław granica woj. Dolnośląskiego - (koszt 1,3 mld) oraz poprawa stanu linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra (łącznie ponad 400 mln).
W ramach RPO zrealizowane zostały zadania na trasie Kłodzko – Kudowa Zdrój (koszt - 61,7 mln) oraz Jelenia Góra - Szklarska Poręba (koszt - 28,1 mln). W tym roku się kończy się modernizacja peronów na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej (koszt - 8,3 mln).
   Poprawa standardu obsługi podróżnych, to m.in. modernizacja wszystkich stacji i przystanków na linii poznańskiej od Żmigrodu do Wrocławia. Przebudowa wybranych przystanków na trasie do Jeleniej Góry, w tym stacji Wałbrzych Miasto. Budowa nowych przystanków m.in. Wrocław Grabiszyn i Wrocław Różanka (robocza nazwa –Wrocław Osobowice Cmentarz).
Najnowocześniejsze systemy sterowania ruchem wdrażane są na Dolnym Śląsku. Na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna realizowany jest projekt wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce oraz na odcinku Legnica - Wrocław - Opole trwa montaż ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R (łączny koszt to ponad 220 mln zł).
   Kolejne 2,5 miliarda zł, to kwota przewidywana przez PLK do zainwestowania na Dolnym Śląsku tylko w zakresie projektów podstawowych w perspektywie UE 2014 - 2020. Obejmuje to poprawę linii o długości ponad 400 km.
- PLK wykorzystują doświadczenie minionej perspektywy UE, by sprawniej prowadzić projekty
z wykorzystaniem środków unijnych. Dolny Śląsk dzięki kolejnym projektom zyska sieć kolejową bardziej zintegrowaną i dostosowaną do potrzeb pasażerów i przewoźników towarowych -
mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. inwestycji.
Na Dolnym Śląsku w nowej perspektywie realizowane będą:
W ramach nowego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” - CEF (Connecting Europe Facility), na Dolnym Śląsku w nowej perspektywie będzie realizowana modernizacja linii:
- Opole Groszowice - Jelcz - Wrocław Brochów oraz Węgliniec - Zgorzelec, zaś w ramach POIiŚ: - Linia: Kluczbork - Oleśnica - Wrocław Mikołajów, Wrocław - Głogów - Zielona Góra; Legnica - Rudna Gwizdanów, a w ramach RPO: linia Jelenia Góra - Zgorzelec i linia Jelcz Miłoszyce - Wrocław Osobowice.
   Na terenie kraju PKP Polskie Linie Kolejowe SA realizują obecnie ponad 130 projektów inwestycyjnych. W 2013 roku wydatki PLK na inwestycje wyniosły 5 mld zł., a w 2014 r. ponad 7 mld zł na inwestycje i 2 mld zł na utrzymanie i remonty. Efektem prac jest ponad 1.300 kilometrów zmodernizowanych torów, około 200 nowych peronów, szybszy i bezpieczny przejazd umożliwia ponad blisko 1.400 zmodernizowanych mostów, wiaduktów i przejazdów kolejowo-drogowych oraz 1.500 nowych rozjazdów.
Dzięki nim skrócił się czas przejazdu i poprawił standard obsługi pasażerów także na terenie Dolnego Śląska. Obecnie przejazd do Warszawy trwa rekordowo krótko 3 h 42 min. Krócej PKP Polskie Linie Kolejowe SA realizują obecnie ponad 130 projektów inwestycyjnych.
Lista kluczowych projektów PLK realizowanych na terenie województwa dolnośląskiego, to:
  • Modernizacja linii kolejowej E-59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap II, odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego POIiŚ;
  • Modernizacja linii kolejowej E-30, etap II, odcinek Bielawa Dolna - Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja POIiŚ;
  • Modernizacja linii kolejowej E-30, etap II, wdrożenie POIiŚ;
  • Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna POIiŚ;
  • Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym;
  • Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój;
  • Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna;
  • Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra.
   Podczas spotkania padła również informacja, że na obszarze województwa dolnośląskiego znajduje się w eksploatacji 1.763 km linii kolejowych, co stanowi około 10% linii będących w zarządzie PKP PLK SA.
   Po godzinnym spotkaniu w gmachu przy ulicy Joannitów, dziennikarze i część przedstawicieli Spółki przejechali drezyną osobową z Wrocławia Głównego do nowego przystanku osobowego Wrocław Różanka. Podczas jazdy przedstawiciele mediów mogli obejrzeć na gruncie zaawansowanie robót modernizacyjnych, a także wysłuchać informacji Jarosława Szczepaniaka o jeszcze realizowanych i zakończonych już robotach na Węźle Wrocławskim, a po przyjeździe na nowy przystanek na pytania odpowiadali również między innymi: Marcin Mochocki i Mirosław Siemieniec.
Zygmunt Sobolewski
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.