"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Niedziela, 28 maja 2017 r.
Imieniny obchodzą: Augustyn, Jaromir, Wilhelm
 
Rada Sekcji Zawodowej PKP CARGO SA
[ 0000-00-00 ]
2 października br., w siedzibie Sekcji Krajowej Kolejarzy, odbyło się posiedzenie Rady Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA.
Zebranych przywitał przewodniczący Sekcji Marek Podskalny, który poprowadził zebranie.
   Najważniejszym punktem spotkania była kwestia łączenie zakładów, o którym poinformował związki zawodowe Zarząd PKP CARGO SA.
Przewodniczący Marek Podskalny zwrócił się do wszystkich członków Rady, aby dosłali swoje opinie na ten temat. Równocześnie podziękował wszystkim organizacjom, które wystosowały już takie pisma do biura Sekcji.
Z kolei Zenon Kozendra poprosił, aby opinie były przygotowywane merytorycznie tak, aby można było przedstawić Zarządowi argumenty na „nie”, a nie tylko samo stwierdzenie „nie”, bo „nie”.
   Przewodniczący Podskalny poinformował, że w poniedziałek, 7 października, ma odbyć się spotkanie z Zarządem PKP CARGO SA właśnie w tej kwestii z trzema największymi centralami związkowymi i od tego spotkania dużo zależy, i dopiero po nim zostaną podjęte dalsze działania.
Wiceprzewodniczący Sekcji, Ryszard Lach, zapytał, co dalej? Jakie kroki podejmie związek w przypadku jednak braku dobrej woli ze strony zarządu i do łączenia dojdzie?
Przewodniczący Podskalny stwierdził, że zostanie zwołana nadzwyczajna Rada, która wówczas zastanowi się, jakie zostaną podjęte dalsze kroki w celu wymuszenia na Zarządzie PKP CARGO wstrzymania łączenia zakładów.
   W trakcie dyskusji podkreślano, że łączenie praktycznie nic nie wnosi, gdyż zakłady będą zróżnicowane i nie będzie łatwo ocenić ich pracy. Będą zróżnicowane także terenem działania, jak i ilością zatrudnionych pracowników, nawet do kilku tysięcy.
   Drugim tematem, jakim zajmowali się członkowie Rady, to sprawa nadchodzących wyborów w związku na kadencję 2014 - 2018.
Podjęto uchwałę w tej sprawie, z której wynika, że na WZD Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA na każde 100 członków będzie 1 delegat, i tak do 100 – 1 delegat od 101 – 200 członków - 2 delegatów i tak dalej. O ilości członków, którzy będą upoważnieni do brania udziału w wyborach, zadecydują opłacane składki za 9 m-cy tego roku.
   Następnie przewodniczący Marek Podskalny przybliżył zebranym kilka spraw, jakimi zajmowała się ostatnio Rada Nadzorcza. Poinformował o utworzeniu nowej spółki Cargo-tor, która ma się opierać na pracownikach zakładu w Małaszewiczach, a ma zarządzać infrastrukturą, którą posiada spółka PKP CARGO SA i ją remontować. Ponadto będzie pobierać opłaty za jej użytkowanie zarówno od spółek grupy PKP CARGO SA, ale także będzie ją udostępniać za odpłatnością innym przewoźnikom.
Innym tematem, jakim zajmowała się Rada Nadzorcza, to kwestia braku wagonów. Jak wynika z wyjaśnień Zarządu, brak wagonów jest wynikiem zmniejszenia prędkości handlowej, oraz zwiększeniem ilości zamknięć, których PKP PLK SA prognozowała około 700, a jest ich ponad 2.000, co powoduje ogromne perturbacje z taborem.
   W trakcie dyskusji członkowie Rady zwracali uwagę, że niektóre decyzje centrali przyczyniają się również do braku taboru, choćby konieczność oczekiwania z wagonami, aby był cały pociąg, a wystarczyłoby przesłać mniejszą ilość wagonów do klienta, a ten, by je już ładował.
Zwrócono się także do przewodniczącego, aby wrócił do sprawozdań z Rady Nadzorczej, gdyż pozwalają one członkom związku poznawać tematy, jakimi żyje PKP CARGO SA.
   Została także podjęta kwestia zużycia się kart identyfikacyjnych, które być może na początku, po ich wprowadzeniu, były gubione, ale teraz po kilku latach widać, że karty, zwłaszcza pracowników fizycznych, ulęgają zużyciu, a przy wydaniu nowej, pracownik jest obciążany finansowo. Zdaniem dyskutantów nawet banki wymieniają, co kilka lat karty bankomatowe bezpłatnie, to, dlaczego nie robi tego CARGO.
   Na zakończenie poruszono sprawy związane z łączeniem spółek w ramach CARGO Wagon. Podkreślono, że należy podjąć rozmowy z zarządem tej spółki, aby uregulować kwestie związane z finansami, gdyż praktycznie w każdej spółce wynagrodzenia były wypłacane w różny sposób - od regulaminów wynagradzania, po Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy. Takie formy wynagradzania już wywołują wiele kontrowersji wśród załóg.
Adam Dyląg
fot.A.Dyląg/SolkolArt
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.