"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Niedziela, 28 maja 2017 r.
Imieniny obchodzą: Augustyn, Jaromir, Wilhelm
 
Rada Sekcji Zawodowej PKP CARGO
[ 0000-00-00 ]
W dniu 25 lipca Br., w siedzibie Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce, odbyło się wspólne spotkanie Rady Krajowej Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce i Rady Sekcji Zawodowej PKP CARGO NSZZ „Solidarność”.
Wszystkich przywitał prezydent Rady Krajowej Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce - Leszek Miętek.
Następnie przewodniczący Sekcji Zawodowej PKP CARGO SA NSZZ „Solidarność” Marek Podskalny przywitał wszystkich i podziękował za zaproszenie.
Wspólnie z Kazimierzem Jamrozikiem przedstawili zebranym sprawy, którymi zajmowała się ostatnio Rada Nadzorcza PKP CARGO SA.
   Jednak sprawa, która wywołała najwięcej emocji, był tekst w Super ekspresie o zarobkach związkowców. Do tekstu odniósł się Marek Podskalny, który też był wymieniony w tekście i stwierdził stanowczo, że jego zarobki są znacząco niższe od tych podanych w artykule.
   Leszek Miętek stwierdził, że trzeba mieć świadomość, iż ten tekst, to typowy atak na związki zawodowe i na ich przywódców. Dodał, że wcale się nie zdziwi, jak za kilka dni znajdzie tekst o swojej osobie.
Zdecydowanie podkreślił, iż ta próba rozbicia jedności związkowców ma na celu odwrócenie uwagi od zasadniczego problemu, jakim jest pakt gwarancji dla pracowników spółki. Dodał, że założenia, jakie on zna spowodują, że z Zakładowego Układu Pracy zostanie tylko wydmuszka, a wszystkie przywileje, jakie tam są zapisane, znikną.
   Z kolei Marek Podskalny stwierdził, iż tylko zdecydowany protest może pomóc w ochronie miejsc pracy. Jego zdaniem, gdy nie będzie Paktu Gwarancji Pracowniczych, to faktycznie nie będzie żadnej ochrony dla zatrudnionych w PKP CARGO pracowników.
   W trakcie dyskusji pytano, jakie kroki jeszcze trzeba podjąć, aby zdyscyplinować pracowników, którzy są zatrudnieni według wykazu, aby stosowali się do zaleceń central związkowych. Podkreślano, że są osoby które przychodzą do pracy praktycznie na każdy telefon dyspozytora.
   Leszek Miętek zwrócił uwagę, że właśnie teraz, gdy ogłoszono wyniki referendum, w którym ponad 90% załogi wyraziło gotowość wzięcia udziału w strajku, pojawiają się szykany związkowców, aby rozbić ich jedność, dlatego trzeba ludziom tłumaczyć, że obiecanki, jakie zaproponował zarząd PKP CARGO SA ze swojej strony, są nie do przyjęcia. To ludzie na dole muszą zrozumieć, że tak naprawdę zarząd im nic nie proponuje. Ale mami 120 mln zł, które tak naprawdę są tylko kwota kilku tysięcy złotych na pracownika, a akcje przekazane do Funduszu Własności Pracowniczych rozłożą się na wszystkich członków tego Funduszu i praktycznie o niewiele to podniesie wartość jednostek w tym Funduszu.
  W trakcie dyskusji podkreślano potrzebę pójścia do ludzi na dole i przekonania ich do większego zaangażowania się w działania związku, iż dotyczy to właśnie ich spraw, a konkretnie gwarancji zatrudnienia.
   Na zakończenie wystosowano zaproszenie na pikietę branżową kolejarzy, która odbędzie się w dniu 11 września br., a udział w niej będzie także wyrazem niezadowolenia z decyzji, jakie podejmują rządzący w stosunku do kolei w Polsce i kolejarzy.
Adam Dyląg
fot. A.Dyląg/SolkolArt
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.