"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Sobota, 25 listopada 2017 r.
Imieniny obchodzą: Katarzyna, Erazm, Klemens
 
Powiało grozą na kolei
[ 0000-00-00 ]
Niskie inwestycje w infrastrukturę oraz rozluźnienie dyscypliny – to główne przyczyny wypadków na kolei.
Trzy cysterny wypadły z torów w Zebrzydowicach na Śląsku. Ale to niejedyne zdarzenie, do którego doszło. Z niewiadomych przyczyn pociąg Elf Kolei Śląskich nie wyhamował na stacji w Gliwicach (zatrzymał się 80 metrów za stacją). A w niedzielę rano na stacji w Ostrowie Wielkopolskim pociąg towarowy PHU Lokomotiv najechał na pasażerski Przewozów Regionalnych. Ranne zostały cztery osoby. Przyczyny wypadku bada specjalna komisja.

Ostatnie tygodnie są dla kolei fatalne. Tydzień temu dwie osoby zostały ranne w zderzeniu czołowym dwóch nowoczesnych pociągów Elf i 19 WE – należących do SKM i Kolei Mazowieckich – na stacji PKP Warszawa-Praga. 22 maja na stacji Gdynia Chylonia wykoleił się pociąg trójmiejskiej SKM, uszkadzając peron.

Minister transportu Sławomir Nowak i nowy szef PKP Jakub Karnowski są pod ostrzałem. Opozycja twierdzi, że trwa czarna seria, rozpoczęta tragicznym zderzeniem pociągów pasażerskich PKP Intercity i Przewozów Regionalnych pod Szczekocinami 5 marca, w wyniku którego zginęło 16 osób, a 50 zostało rannych.

Szef klubu PiS Mariusz Błaszczak zaapelował wczoraj o zwołanie sejmowej komisji infrastruktury, na której minister transportu Sławomir Nowak miałby przedstawić informację o stanie bezpieczeństwa na kolei przed Euro 2012. Szef komisji infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz odpowiedział, że oficjalny wniosek nie wpłynął.

Ministerstwo Transportu zobowiązało się przed KE, że do 2015 r. na wszystkich liniach o znaczeniu międzynarodowym będzie działał system sterowania ruchem ERTMS na poziomie drugim. Tymczasem taki system jest jedynie testowany na linii od granicy z Niemcami w Bielawie Dolnej do Legnicy.

Według Europejskiej Agencji Kolejowej polskie koleje są najbardziej niebezpieczne w UE. W 2010 r. doszło u nas do 449 wypadków kolejowych, w całej UE do nieco ponad 2400. Polska przodowała też w czarnych statystykach śmiertelnych wypadków było ich 283. Dla porównania: w Niemczech 146, w Rumuni 139 (w pozostałych państwach UE ta liczba nie przekroczyła 100).
(Źródło: nakolei.pl/Dziennik Gazeta Prawna)
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.