Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

PLK i obwodnica kolejowa Białegostoku

PLK konsultują budowę kolejowej obwodnicy Białegostoku

 

Informacje o Północnej Kolejowej Obwodnicy Białegostoku jej efektach oraz możliwych wariantach przedstawiają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na spotkaniach z mieszkańcami Białegostoku, Wasilkowa, Dobrzyniewa Dużego. Efektem inwestycji, po uzgodnieniu wariantu przebiegu i realizacji, będzie sprawniejsza komunikacja kolejowa na trasie Warszawa – Białystok – Ełk – Trakiszki.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. spotykają się z mieszkańcami w celu przedstawienia informacji oPółnocnej Kolejowej Obwodnicy Białegostoku, jej efektach oraz omówieniu możliwych wariantów przebiegu. Omawiane są również warianty przedstawiane z inicjatywy mieszkańców.

W ciągu kilku miesięcy mogą zostać wybrane warianty do dalszego, szczegółowego opracowania. Pozwoli to do końca roku wybrać najkorzystniejszy wariant, który dalej posłuży do opracowania dokumentacji projektowej.

W tym roku spotkania były już w Białymstoku i Wasilkowie. Kolejne w Dobrzyniewie Dużym i Knyszynie. To kolejna edycja spotkań – pierwsza była jesienią. PLK przedstawiły wówczas obszar dotyczący projektu na mapach ogólnych. Dodatkowo organizowane były spotkania dodatkowe z przedstawicielami instytucji, których dotyczyć może kolejowa inwestycja.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują rozwiązanie, które będzie optymalne dla ruchu kolejowego. Międzynarodowa trasa kolejowa jest także korzystna dla rozwoju regionu i usprawni komunikację w rejonie Białegostoku. Celem projektu jest skrócenie czasu jazdy pociągów z Warszawy do Ełku, Suwałk, w kierunku państw nadbałtyckich oraz możliwość budowy przystanków osobowychna przebiegu obwodnicy kolejowej. Dzięki inwestycji sprawniejszy będzie przejazd pociągów towarowych przez stację Białystok.

(PKP PLK)

Kategoria:
obwodnica04