Portal dwutygodnika
[wpseo_breadcrumb]

Poza koleją

Kolejowa „zakopianka” zmienia się dla podróżnych Po wakacjach kontynuacja prac

 

Podczas wakacyjnych wyjazdów na Podhale, podróżniskorzystali z ponad 3 tys.pociągów. Udostępniono im nowe peronyw Lasku i w Nowym Targu, a także przebudowane wcześniej między Skawiną a Suchą Beskidzką. We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka „zakopianki”Sucha Beskidzka – Chabówka oraz kontynuacja prac na trasieChabówka – Zakopane.Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowana jest w ramachPOIiŚ.

 

PLK kontynuują inwestycje na trasie Kraków – Zakopane, by skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr i zwiększyć dostępność do kolei na stacjach i przystankach.We wrześniuwykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa i na szlaku Sieniawa – Lasek. Pasażerowie na stacji Sieniawa zyskają dostępniejszy peron, dobrze przygotowany do podróży pociągiem.

Przebudowywane będą także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace w Sieniawie obejmą również remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych, co zwiększy poziom bezpieczeństwaw komunikacji kolejowej i drogowej.

Sucha Beskidzka – Chabówka – rozpoczęcie prac na ostatnim odcinku „zakopianki”

We wrześniu rozpoczną się prace naostatnim odcinku kolejowej„zakopianki” między Suchą Beskidzką a Chabówką.Realizacja całego projektu na linii Sucha Beskidzka – Chabówka oznacza m.in. zwiększenie komfortu obsługi podróżnych na 6 stacjach i przystankach: Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka.

Poziom bezpieczeństwa na kolejowej trasie, a także w komunikacji samochodowej zwiększy modernizacja 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Do grudnia br., przebudowywana będzie część torów i rozjazdów w stacjach Sucha Beskidzka i Jordanów. Wykonawca wymieni również sieć trakcyjną między stacjami Osielec i Jordanów.

Prace obejmują również wymianę 32 km torówwraz z siecią trakcyjną.Dla sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów ważna będzie także przebudowa 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i 3 wiaduktów.

Zmiany w organizacji ruchu i prowadzenie prac

Od 10 września, na odcinku Kraków – Zakopane, będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi PKP Intercity. Za składyPOLREGIO, jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalnazostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10-18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto.

Pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów na 10 stacjach i przystankach, a pociągi jadą po nowych torach.Efektem wszystkich prac PLK z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanych do 2023 r. na trasach do Zakopanego, będzie wyższy standard obsługi na stacjach i przystankach oraz szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę i wyniesie ok. 2 godz.15 minut.

(PKP PLK)

Kategoria:
zakop18